Проблеми із холодильним обладнанням часто бувають справжньою катастрофою для магазинів, і, особливо, літом, коли продукти дуже швидко псуються. В ході технічного обслуговування магазинів ми часто стикаємося із ситуаціями, коли відлік йде на години. Як зберегти продукцію при відключеному холодильнику? Ось кілька простих порад і спостережень з практики.
Як відомо, в магазинах є дві групи холодильного обладнання – із «плюсовою» і з «мінусовою» температурою. Відключення холодильних камер із плюсовою температурою не так катастрофічно – продукція, яка в них зберігається, не зіпсується протягом лічених годин. Але! Це за умови справно працюючих кондиціонерів і нормальної температури повітря в торговому залі. І навіть в такому випадку затягувати із перекладанням товару і ремонтом холодильника не можна – більшість продуктів із камери «+» без перенесення в справний холодильник можуть витримати лише 2-3 години.
Набагато чутливіше до перепадів температури продукти з камери «-». В таких камерах зберігаються заморожені пельмені, риба, готове тісто, крабові палички, морозиво та ін. З одного боку, тут реагувати потрібно дуже швидко: оперативно перекладати товари і телефонувати нам (або до іншої обслуговуючої компанії) із заявкою на ремонт. Але з іншого – навіть якщо немає можливості перекласти товар до справної камери, ще не все втрачено.
При аварії з бонетою, в якій знаходяться заморожені продукти, температура в ній підіймається до -12 градусів приблизно за 7 годин, і ще протягом 14-20 годин вона може бути мінусовою. Тут справа в гарних теплоізоляційних властивостях матеріалів, із яких зроблені такі камери – вони довго «не випускають» холод, зберігаючи більш-менш прийнятний мікроклімат. Правда, це спрацьовує лише в тому випадку, якщо заморожених продуктів в холодильнику досить багато і вони лежать щільно один до одного.
Гірше за все справи із морозивом – на жаль, воно починає підтавати вже при -12 градусах, тому таку продукцію потрібно перекладати, не зволікаючи. Підтале морозиво може бути придатним до вживання, але воно швидко втрачає свою форму, і такий продукт ніхто не хоче купувати.
Що робити, якщо сталася аварія із «холодом»: практичні поради
- Одразу після виявлення поломки постарайтеся перекласти продукцію в справний холодильник и відправляйте заявку на ремонт в нашу диспетчерську службу. Наша диспетчерська служба працює цілодобово!
- Якщо немає можливості одразу ж перекласти продукцію в справний холодильник із відповідним температурним режимом, постарайтеся не відкривати камеру без крайньої потреби. Чим рідше ви будете відкривати ту ж бонету, тим довше в ній буде підтримуватися мінусова температура.
- Краще, якщо продукти, які потрібно зберегти в несправній камері, лежать впритул один до одного, без зазорів – так вони зможуть довше підтримувати мінусову температуру в камері.
А щоб неприємності із холодильним обладнанням ставалися якомога рідше, радимо звернути увагу на правильне завантаження вітрин. Як показує практика, неправильне завантаження набагато скорочує холодильникам «життя», а також зменшує часовий проміжок між ремонтами.