Чому не завжди можна використовувати вигідні енергозберігаючи лампи і LED-світильники для освітлення магазинів? Адже ми вже користуємося ними в побуті, і досить успішно! Більше того, вуличне освітлення вже давно стало економним, енергозберігаючим і ми щосили використовуємо світлодіодні прожектори і вивіски. А що стримує економію в плані внутрішнього освітлення?

Це цілком логічні запитання, і ми ці запитання собі ставили. Однак, на практиці виявилося, що далеко не завжди переходити на світлодіоди і «лампи-економки» – вигідно. А якщо вигода і є, то вона не настільки значна, як хотілося б і очікувалося.

Є два стримуючих фактори, які заважають економити на освітленні торгових залів та інших приміщень магазину:

1) Інтенсивний режим роботи, який скорочує строк експлуатації лампи (відповідно, страждає окупність).

Побутові світлодіодні лампи, які можуть використовуватися для освітлення торгового залу, окупаються, в середньому, за 2 роки, а служать (за словами виробників) приблизно 50 000 годин. Але проблема в тому, що такі лампы потребують дуже гарного тепловідведення, щоб дійсно прослужити заявлений строк, а на практиці це складно забезпечити. Як правило, при інтенсивному використанні вони починають втрачати яскравість через 2-2,5 роки використання. Виходить, що використання економічних (але і більш дорогих) світлодіодів окупається через 2 роки, однак і термін служби в них приблизно такий самий.

Так, в домашніх умовах вони можуть пропрацювати значно довше, але за рахунок чого? Відповідь: за рахунок менш інтенсивного використання. Адже ми вимикаємо світло, виходячи з кімнати, і не вмикаємо його взагалі, якщо проводимо вечір не вдома. В побуті кожна лампа горить в цілому за день максимум 3-4 години, в той час, як в супермаркеті освітлення торгового залу працює аж ніяк не менше, ніж 8 годин на добу.

З метою економії можна використовувати нові світлодіоди, які потребують меншого тепловідведення, а значить – можуть пропрацювати довше. Так, виходячи з нашої практики, непогано зарекомендували себе лампи Maxus Е27 і Е14. Їх можна було б використовувати в підсобних приміщеннях.

2) Людський фактор, а простіше кажучи – злодійство недобросовісних співробітників.

Цей фактор вмикається, коли ми намагаємося замінити всі лампи в підсобних приміщеннях на більш економічні. Тут вони могли б нормально відпрацювати заявлений строк, але – на жаль, далеко не завжди наші клієнти можуть забезпечити збереження «економок». В кожному магазині є персонал, у якого досить скромна зарплата, і ми стикаємося із тим, що лампи просто викручують. Причому, викрутити-то лампу потрібно швидко, тому «достаєтсья» і самому світильнику. В нашій практиці були випадки, коли недбало прикручений плафон (із якого була вилучена лампа) падав від найменшого поштовху – наприклад, від різко зачиненої двері. І падав не просто так, а на сантехніку, розбиваючи раковини і унітази.

Так що, як би не хотілося зекономити на освітленні, це не завжди вдається зробити. Так, зараз ми намагаємося не використовувати лампи розжарювання зовсім, замінюючи іх на більш економічні варіанти, однак, до тих пір, поки існують два вищевказаних фактори, максимальної вигоди із цього отримати, на жаль, не виходить.

Микола Красносельский

КонтактиЗавжди раді Вашим питанням

Ваше ім'я(*)
Будь ласка, вкажіть ім'я

Телефон(*)
Будь ласка, вкажіть вірний телефон

E-mail(*)
Будь ласка, вкажіть вірний email

Повідомлення
Введен недействительный тип данных

(*)
   ОновитиВведен недействительный тип данных