Останнім часом у нас було немало заявок про поломки вантажних ліфтів, і я вирішив присвятити цій темі окрему невеличку статтю. Справа в тому, що заявки такого типу – майже завжди аварійні, ми реагуємо на них дуже швидко

Останнім часом у нас було немало заявок про поломки вантажних ліфтів, і я вирішив присвятити цій темі окрему невеличку статтю. Справа в тому, що заявки такого типу – майже завжди аварійні, ми реагуємо на них дуже швидко. І, все ж таки, за фактом приїзду часто виявляється, що проблема, яка спочатку здавалася дрібною, встигла перетворитися на великі неприємності. Причому, нашої вини в цьому немає.

Отже, нещодавно ми зіткнулися із такою ситуацією – є виклик від магазину про те, що не працює вантажний ліфт. Зазвичай з економії в магазинах встановлюють ліфти вантажопідйомністю до 250 кг, але дуже часто в них завантажують грузи, які набагато перевищують цю межу. І поки ліфт ще новий – він худо-бідно їздить, але потім, коли його ресурс частково вже відпрацьований, відбувається ось що: ліфт із вантажем, який за своєю вагою близький до ліміту або перевищує його, проскакує міжповерховий кінцевик і спрацьовує тільки на аварійних ловителях. Виходить, кабіна застрягла, в ній знаходиться товар, і магазин дуже зацікавлений в тому, щоб запустити ліфт якомога скоріше. Але конструкція влаштована так, що поки кабіна не підійметься з аварійного ловителя – ліфт не увімкнеться.

І тоді один із співробітників, який «трохи розбирається в ліфтах», приходить до щитової і натискає на вимикач, тобто запускає ліфт в примусовому порядку. Але вимикача там два – один підйомний, а другий для спуску вниз. Іноді «спеціаліст» помиляється і натискає на вимикач, який повинен опустити ліфт донизу. А ліфт вже й так внизу! Вал починає крутитися, трос намотується в зворотний бік... і, наприкінці всього цього процесу, обривається. На місце виїжджаємо ми. Але коли ми приїжджаємо, ліфт вже в такому стані, що потрібно працювати 5-6 годин, щоб розібратися з усіма помилками.

Але навіть якщо «спеціаліст» точно знає, куди натискати (на який саме пускач) – зовсім не факт, що це варто робити. Адже причина, з якої ліфт застряг – ще невідома, і запуском в примусовому порядку можна зробити тільки гірше. Особливо це стосується вантажних ліфтів, виконаних у виді платформи (без стінок). Нерідко на таких ліфтах платформа буває встановлена злегка нерівно, підіймаючись чи опускаючись в ліфтовій шахті, вона постійно за щось чіпляється. В результаті відбувається деформація або рами ліфта, або інших складових (там, де метал більш слабкий). Ліфт починає рух, чіпляється, його заклинює, співробітник здійснює примусовий запуск, ліфт знову рухається, чіпляється ще раз – і цього разу чіпляється вже, прямо-таки, грунтовно. І ось ми маємо вже серйозну поломку, усунення якої може обійтися вже дуже дорого.

Іншими словами, будь-яка «самодіяльність» в такому питанні, як ліфтове господарство – є вкрай небажаною. Адже якщо вантажний ліфт вийде з ладу – це якщо не в повній мірі паралізує, однак дуже суттєво ускладнить роботу магазину.

Олександр Терещенко
375