Виходячи із нашого досвіду, я вирішив зробити оглядову статтю щодо вирішення проблеми технічного обслуговування магазинів і будівель в цілому. Припустимо, перед Вами поставлена задача організувати обслуговування нового ТЦ, і Ви вирішили звернутися до підрядника, який надає такі послуги. Як все організувати, що передати на аутсорсінг, а що залишити? І, нарешті, як зекономити?

Як приклад, розглянемо весь процес на невеликому ТЦ площею 4 000 кв. м.

По-перше, бажано, аби в цьому ТЦ був керуючий технічною службою – людина, яка буде контролювати якість робіт, приймати рішення та ін. Без неї технічне обслуговування будівлі обійдеться дорожче, оскільки підрядник буде вимушений прикріпити туди свого керівника такого ж рівня (і ви будете за це платити). Окрім цього, як Ви розумієте, це буде співробітник підрядника, а для замовника краще, щоб це була, все ж таки, його людина.

По-друге, далеко не все вигідно передавати на аутсорсінг. Умовно, але розділимо всі види робіт по ТЦ на 2 групи:

  1. технічне обслуговування;
  2. клінінг.

За наявності керуючого в ТЦ, для нього не стане проблемою спілкуватися із 2-ма людьми замість однієї людини.

Технічне обслуговування

Тут можна виділити основну частину – її простіше передати на аутсорсінг, і додаткову (з нею вже все не так просто). До основної належить:

  • обслуговування електрогосподарства;
  • обслуговування систем водопостачання і каналізації;
  • слюсарні роботи і механічна частина;
  • загальнобудівельні роботи, часткове фарбування, заміна плитки та ін.;
  • обслуговування рекламних конструкцій;
  • частковий ремонт меблів і торговельного обладнання;
  • профілактика і ремонт слабострумових мереж;
  • роботи на прилеглій території (у випадку наявності такої);
  • обслуговування грузових ліфтів.

Чому основне технічне обслуговування магазину вигідніше передати підряднику? Порахуємо: для рішення всіх вищевказаних питань в ТЦ площею 4000 кв. м. потрібно буде не менше 4 працівників технічного персоналу (кваліфікованого!). За витратами це близько 20 000 грн/міс., не враховуючи ПДВ. Не забуваємо також і про те, що всім цим людям потрібен буде соціальний пакет… Підрядник зможе виконати таку саму роботу на 25% дешевше, при цьому турботи про соц. пакет будуть вже не Вашими турботами. Зверніть увагу, ви ще і на ПДВ зекономите. Я не кажу вже про первісні витрати на організацію, інструменти, обладнання та ін.

А тепер перейдемо до додаткової частини:

  • обслуговування вентиляції і кондиціонування (завжди є гарантія, перший рік її надає постачальник);
  • запуск и зупинка чилера (перший рік буде обслуговувати постачальник);
  • профілактика і ремонт газової котельні або топкової (перший рік буде обслуговувати постачальник);
  • обслуговування системи пожежного сповіщення (краще, якщо це буде робити місцева фірма, афільована з пожежними);
  • обслуговування системи пожежогасіння (і, знову ж таки, краще доручити це місцевій фірмі, афільованій із пожежними);
  • роботи в ТП /КТП (краще, щоб обслуговував місцевий РЕС – буде меньше проблем);
  • профілактика і ремонт пасажирських ліфтів і ескалаторів (ці послуги, зазвичай, надають 2-3 компанії в обласному центрі).

Як бачите, частково на таких роботах можна зекономити за рахунок гарантії від виробника і постачальника. В цілому все складне технічне обслуговування будівлі можна запустити через підрядника, який, в свою чергу, буде передавати частину робіт на умовах субпідряду. А можна залишити контракти із виконавцями у себе. Перші три пункти по закінченню гарантійного терміну варто передати підряднику.

Клінінг

Тут економити відчутно не вдасться, оскільки 4 000 кв. м. – цілком достатній обсяг, щоб утримувати штат прибиральниць кількістю не менше 4-х людей. Цю частину обслуговування магазину можна передати на аутсорсінг, і зручність в роботі з підрядником полягає в тому, що вам не потрібно думати про підбір персоналу, обладнання, заміни, коли хтось захворів або звільнився.

Для такої задачі краще підібрати клінінгову компанію, яка має досвід роботи з ТЦ у вашому місті. Думаю, простіше це зробити самостійно, в будь-якому випадку – через підрядника навряд чи вийде дешевше. Доручати весь спектр послуг, в тому числі і клінінг, одному підряднику є сенс лише в тому випадку, коли Ви принципово не хочете відволікатися на ці справи і вам простіше заплатити за весь комплекс послуг на один р/р. Ще одна перевага полягає в тому, що буде одна людина, яка цілком відповідає за якість робіт. Але якоїсь особливої економічної вигоди тут не буде.

Ось приблизно так може виглядати оптимальне технічне обслуговування магазину. Якщо судити, виходячи із нашої практики, ця схема працює, і працює непогано.

Дмитро Пасічник
засновник групи компаній «Техпідтримка»

КонтактиЗавжди раді Вашим питанням

Ваше ім'я(*)
Будь ласка, вкажіть ім'я

Телефон(*)
Будь ласка, вкажіть вірний телефон

E-mail(*)
Будь ласка, вкажіть вірний email

Повідомлення
Введен недействительный тип данных

(*)
   ОновитиВведен недействительный тип данных