Недавно попалися на очі результати одного міні-дослідження, мова йшла про те, як попередити відмову. До 60-ти випадкових перехожих звернулися із проханням доглянути за велосипедом протягом 10-15 хвилин – начебто, не дуже довго, але, все ж, ризик отримати відмову досить великий. Зрозуміло, що такий експеримент навряд чи можна вважати науковим)), разом із тим, якийсь привід для роздумів він дає. Отже, п’ять способІв НЕ отримати відмову.

1) «Ти мені, я тобі» – класичний приклад, який не втрачає своєї актуальності. Предметом «торгу» може бути все, що завгодно – починаючи від шоколадки і закінчуючи взаємною послугою. А іноді це такі ефемерні речі, як «індивідуальний підхід», «гарне ставлення» та інші бонуси, які в реальності, взагалі-то, не зобов’язують ні до яких дій.

З 60-ти людей відповіли згодою біля 80%.

2) «Проси більше» – прийом полягає в тому, щоб спочатку звернутися з величезним проханням, яке навряд чи буде задоволене в повному обсязі. Після цього - дочекатися заперечень і висловити прохання поменше, виконати яке вже не складе особливих труднощів. Тим самим ви, ніби як, йдете на компроміс, і відмовити вже складніше…

Ефективність такого методу близько 30-40%, але вона суттєво вище, якщо мова йде не про прохання, а про вказівку: «Обробіть усі документи до завтра. До завтра не встигнете? Добре, тоді, як мінімум ось цю папку».

В чому різниця: якщо озвучити мету одразу – робота над конкретною папкою – то «зробив майже все» буде виглядати, як завершив роботу над нею на 90%. А якщо завдання було глобальним, то «зробив майже все» виглядає, як закінчив роботу над папкою і понад те виконав щось ще.

3) «Нога в дверях» – тут все навпаки: спочатку йде дрібне прохання, яке можна виконати без труднощів, а потім, після компліментів і подяк – прохання побільше. Саме воно і є основною метою. Дрібне прохання виконує роль ноги, вставленої до дверей, що зачиняються.

4) «Тому що…» – ефективність прохання сильно зростає, якщо його логічно пояснити. І тоді воно виглядає вже не як ваше особисте бажання, а як цілком об’єктивні обставини. А хто вже буде сперечатися із об’єктивними обставинами?:)

«Чи не могли б ви доглянути за велосипедом, мені потрібно купити води, а замка із собою немає».

«Чи не могли б ви дізнатися про це прямо зараз, тому що керівництво потребує від мене відповіді».

Ефективність 60-70%, якщо прохання невелике і його легко можна виконати.

5) «Чому ні?» – дуже спірний метод, оскільки він передбачає, що ви виявите наполегливість вже після того, як отримали відмову. В принципі, якщо для відмови немає об’єктивних причин, чому б не виконати те, про що просять? Але на практиці великий ризик зіткнутися із простим, лаконічним «не хочу» або із цілим переліком вигаданих причин.

Окрім того, неодноразові прохання можуть викликати або роздратування, або відчуття провини – і те, і інше буде грати не на вашу користь. Словом, техніка «Чому ні?» потребує акуратного тактовного підходу і гарного почуття гумору.

Яна Кононенко

КонтактиЗавжди раді Вашим питанням

Ваше ім'я(*)
Будь ласка, вкажіть ім'я

Телефон(*)
Будь ласка, вкажіть вірний телефон

E-mail(*)
Будь ласка, вкажіть вірний email

Повідомлення
Введен недействительный тип данных

(*)
   ОновитиВведен недействительный тип данных