+38 (066) 010-23-84

+38 (093) 947-73-66

+38 (067) 325-27-23

+38 (044) 394-51-24

В повсякденному житті ми стикаємося із ремонтом не дуже часто (якщо Ви, звісно, не ведете перманентний ремонт в будинку або квартирі). Але, кожного разу, коли це стається, Ви, зазвичай (наприклад, я так роблю), щиро дивуєтеся, що ремонт коштує дуже дорого. Наприклад, ремонт бойлера, пов’язаний із заміною тенів, який, доречі, робиться близько разу на два роки. Так от вартість такого ремонту майстром, якого Ви викликали до себе додому, в залежності від розташування бойлера і вартості запасних частин, загалом може коштувати від 1000 до 2000 грн. Без ПДВ, звісно ж. При цьому вартість недорогого бойлера (на 60-80 літрів) може починатися від 1500-2000 грн., які, приблизно, дорівнюють вартості ремонту. Виглядає, ніби то, не зовсім логічно, але для всього є пояснення.

Чому так відбувається?

То чому ж так відбувається? Справа в тому, що все, що пов’язано із ремонтом, це не масові, а достатньо одиничні операції в рамках об’єкту і вони дуже відрізняються по організації робіт, від, наприклад, заміни скла на iPhone. Останнє - стандартна операція, яка проводиться в умовах майстерні, в якій сидить майстер, у якого всі запасні частини під рукою. В даному випадку те, що він робить, абсолютно стандартизовано і по суті є просто операцією, яка механічно повторюється раз за разом. Звичайно, за таких умов час «нетто», який співробітник витрачає на конкретного клієнта, практично дорівнює часу «брутто». Більше того, запасна частина сама по собі недешева (що, доречі, нікого не дивує) і навіть невелика у процентному співвідношенні націнка на неї дає досить суттєву реалізовану націнку в цілому. Не дивно, что таких майстерень повно на кожному розі – благо, ринок дозволяє.

Тепер розглянемо роботу, пов’язану із ремонтом і обслуговуванням нерухомості.

Ремонт ще не почався /Огляд

Перший крок перед тим, як приступити до ремонту - це провести огляд того, що потрібно зробити. В залежності від автоматизації процесів, іноді це можна зробити шляхом попереднього фотографування, але далеко не завжди. Частіше, все-таки, доводиться приїхати і зняти заміри, а також оцінити ситуацію в цілому саме на місці. Чому так? Тому що колір плитки фотографією не передати, колір фарби теж, будь-які заміри повинен виконувати той майстер, який буде потім виконувати роботу, оскількі це історія про відповідальність за коректність і точність цих замірів. В інших випадках - часто потрібно подивитися, як саме не працює той чи інший агрегат чи прилад (підйомник, піч).

Дороговизна 1: ремонт тільки намічається, а вже є один виїзд і робота, яку потрібно оплатити.

І тут ще не почався…/Складання кошторису

Другим етапом, після того, как огляд проведено, потрібно скласти кошторис (етап не обов’язковий, але більшість замовників хоче розуміти, скільки буде коштувати ремонт «на виході»). Навіть за умови, що все зрозуміло і потрібно тільки порахувати, навіть в цьому випадку (!) на підготовку і відправлення розрахунку може піти від години до двох. І це з урахуванням швидкого погодження. А якщо ще потрібно пояснювати і підтверджувати статті кошторису, то ціна зростає.

Дороговизна 2: нічого не зроблено, а вже є витрати на розрахунки.

І знову не почався…/Закупівля матеріалів

Третім етапом є закупівля матеріалів. Ви, як замовник, звісно ж, не захочете витрачати свій час на їх закупівлю. І це правильне рішення. Справа навіть не тільки в часі, а еще й у відповідальності. Якщо по гарантії виходить з ладу запасна частина, яка була придбана і надана постачальником послуги, то це може бути його відповідальність (хоча тут можливі варіанти - як домовитесь). А ось якщо придбанням займалися Ви або Ваші люди, то і відповідальність доведеться нести Вам. Тобто підрядник демонтує за гроші запчастину, яка вийшла з ладу, віддасть її Вам, Ви поїдете до постачальника міняти все це по гарантії, а потім Підрядник, знову ж таки, за гроші, встановить справну запасну частину. Чи потрібно все це Вам? Скоріше за все, ні. Значно простіше заплатити підряднику і не вигадувати собі пригоди із зайвими витратами.

Дороговизна 3: знову ж таки, ще нічого не зроблено, а витрати часу на придбання (а можливо, ще і на пошук) запасних частин підрядником – вже понесені.

І навіть тут не почався…/Транспортування майстра і матеріалів

Тепер потрібно дістатися до місця проведення ремонту. До речі, це стосується не лише даного пункту в плані послідовності операцій, але і всіх пунктів, в яких присутні транспортні витрати. Часто клієнт недооцінює вплив транспортних витрат на ціну послуги з ремонту. Але, насправді, транспортні витрати, пов’язані з ремонтом - вкрай суттєва частина. Детальніше про структуру витрат, які будуть виникати на практиці при обслуговуванні мережевої нерухомості, можна почитати в цій статті. По-перше, транспортна складова є в кожному із перерахованих раніше пунктів. При цьому, в першому і третьому вона може бути і 50% від вартості, в залежності від конкретної ситуації. Багато хто зводить вартість транспортних витрат до вартості палива і починає відстоювати точку зору, що це приблизно 3 грн. за 1 км дороги і це більш, ніж достатньо. Не знаю, чи відкрию я Вам таємницю, але ціна палива у вартості транспортних послуг складає не більше 20-30%. Найбільш суттєвою частиною витрат (якщо майстер змушений їхати автомобільним транспортом) складає саме грошова винагорода за работу (так-так, вести автомобіль - це робота), а на другому місці - амортизація та інші витрати, пов’язані з автомобілем. Достатньо повне уявлення про вартість транспортування людини на місто проведення робіт дає середня вартість 1 км за послуги таксі. От там враховано все. Наприклад, в Києві це від 12 грн./км, і це є реальна економічно обгрунтована вартість транспортування, в якій враховується все, ну чи майже все. «Майже» - тому що не впевнений щодо податків для нашої держави. Але, навіть якщо співробітник їде на громадському транспорті і, ніби, не працює в цей час, а транспортні витрати суттєво нижчі, все рівно він несе витрати і час «брутто» на обслуговування клієнта в нього збільшується на кількість часу транспортування себе до місця виконання робіт. Як він буде це рахувати, можете дізнатися в цій короткій статті.

Дороговизна 4: транспортні витрати.

Ось тут, нарешті, запахло ремонтом/Власне, ремонт

И ось у Вас на об’єкті вже є співробітник, озброєний всіма необхідними інструментами (теж, доречі, суттєва стаття витрат) і у якого є при собі всі необхідні матеріали. Але і навіть зараз він не розпочав ремонт, а почав лише підготовчі дії: очистку площі, демонтаж та ін. Необхідно також враховувати, що коли він проводить роботи в місці інтенсивного руху людей, то йому постійно заважають, і з цим нічого не поробиш. Просто потрібно змиритися, що для виконання такої роботи потрібно більше (!) часу. Після того, як робота виконана, потрібно її «здати». Часто це супроводжується підписанням відповідних актів, які ще потрібно підготувати - а це також займає до 30 хвилин часу. Далі, зібрати всі інструменти, упакувати все в автомобіль - знову час. Але робота, нарешті, виконана. Оскільки підготовчі роботи клієнт оплачує неохоче (зважаючи на те, що не бачить прямого зв’язку із необхідним йому результатом) то у випадку, коли основні роботи, які потрібно виконати, коштують недорого, виконувати їх майстри не поспішають (в приватному ринку, принаймні). Тому що час, витрачений на всю цю підготовку до виконання робіт, просто неможливо «розчинити» у вартості самої роботи (у зв’язку із її невеликим обсягом). І саме цьому замовити послуги приватного майстра для ремонту меблів практично неможливо. Їм не вигідно - і вони не їдуть.

Але це ще не все/Гарантійний ремонт і усунення недоліків

Але, як Ви прочитали вище, на цьому ремонт може ще не закінчитися, оскільки завжди може щось піти не так. Причому, дуже часто зовсім не обов’язково це відбувається тому, що зроблено неякісно. Часто навіть при дуже якісно виконаній роботі можуть виникнути проблеми. Ну наприклад: переклали плитку на ганку, але, не дивлячись на те, що все було огороджено, хтось по ній походив і пошкодив. Або інший приклад: якась із запасних частин виявилася неякісною і вийшла з ладу. В другому випадку підряднику, який дорожить своєю репутацією, доведеться все усунути. І якщо запасну частину він замінить по гарантії, то всі інші супутні витрати йому доведеться понести. За умови потокової роботи такі випадки, як у страховому бізнесі, також входять у вартість, оскільки уникнути їх неможливо.

Ну і податкові аспекти

Всі послуги для підприємств оподатковуються ПДВ, котрий із суми послуг практично повністю йде на користь держави. Це теж додає до вартості 20%. При цьому, завдяки зусиллям реформаторів, ніякі способи оптимізації ПДВ наразі не працюють. Звісно, завжди є хлопці, які «партизанять», але тут потрібно розуміти, що протягом 3-х років з моменту співпраці з такими хлопцями, після того, як Ваше підприємство опиниться в «червоному» списку, у Вас обов’язково буде податкова перевірка і, скоріше за все, розслідування податкової поліції, яка більше, ніж уважно, перевірить, хто, коли і яким чином виконував для Вас ці роботи. Так що, на мою думку, воно того не варте. Детальніше про цей аспект співробітництва - «Податкові ризики при організації сервісу».

Так що, по-перше, а чи справді дорого? А по-друге, якщо, все-таки, так (із урахуванням всіх складових), то чи варте воно того - висновок напрошується цілком очевидний.

Дмитро Пасічник
засновник групи компаній «Техпідтримка»

КонтактиЗавжди раді Вашим питанням

+38 (066) 010-23-84

+38 (093) 947-73-66

+38 (067) 325-27-23

+38 (044) 394-51-24

Ваше ім'я(*)
Будь ласка, вкажіть ім'я

Телефон(*)
Будь ласка, вкажіть вірний телефон

E-mail(*)
Будь ласка, вкажіть вірний email

Повідомлення
Введен недействительный тип данных

(*)
   ОновитиВведен недействительный тип данных