Не так давно ми прийняли на обслуговування новий магазин, і, щойно приїхали до нього, одразу звернули увагу на той факт, що, чомусь, знятий один із турнікетів для покупців. Почали розбиратися, що сталося - і побачили картину, яку Ви можете бачити на фото

Не так давно ми прийняли на обслуговування новий магазин, і, щойно приїхали до нього, одразу звернули увагу на той факт, що, чомусь, знятий один із турнікетів для покупців. Почали розбиратися, що сталося - і побачили картину, яку Ви можете бачити на фото. Робітники, монтуючи турнікет, пробили трубу опалення, яка проходила одразу під плиткою. Мабуть, було б смішно, якби не було так сумно…

Як це сталося? Як зазвичай і буває у нових магазинах, які будуються: один підрядник прокладає труби і монтує опалювальну систему, інший – займається оздоблювальними роботами, третій – збирає обладнання, стелажі, встановлює турнікети.

В даному випадку магазин відкрився в липні і тому ще два місяці все було благополучно – аж до запуску опалення. Але ось прийшла осінь, похолодало, увімкнули опалення (система нова, тому ніхто не став її перевіряти) – і одразу ж магазин затопило, причому достатньо сильно. Почали розбиратися, звідки тече вода… а далі ви вже знаєте.

Що хотілося б у зв’язку із цим сказати: нагадуємо, якщо на новому але вже працюючому об’єкті прокладаються якісь мережі, за підсумками повинна бути складена схема комунікацій. В крайньому випадку, нехай підрядник хоча б власними руками олівцем намалює, де і як прокладена система із прив’язкою до відстані від стін.

Окрім того, коли мова йде про опалення, я б рекомендував встановлювати запірні вентилі, крани на вході системи в магазин, щоб за допомогою них можна було перекрити центральне опалення на даному об’єкті. Це не тільки допомагає подолати аварійні ситуації, але і дозволяє провести діагностику перед запуском, накачавши опалювальну систему повітрям.

Олександр Терещенко
226