В ритейлі ця послуга не дуже популярна, але в офісах та банках потреба в такому обслуговуванні виникає досить часто.

Мова йде про ситуацію, з якою кожна людина має справу кожного місяця:

  • зняти показники лічильників
  • отримати рахунки за комунальні послуги
  • сплатити рахунки
  • укласти/переукласти/подовжити договори з комунальними підприємствами та енергопостачаючими організаціями

Ці пункти обов’язково входять до контракту, але крім цих пунктів туди входять ще й такі роботи:

  • розрахунок, надання, зміна лімітів споживанння енергоносіїв
  • формування аналітичних звітів для замовників

Все це - не дуже-то і складна робота, але причина того, що замовники доручають цю роботу підрядникам - геть в іншому. Основна причина: це відволікання персоналу від основної роботи, щоб виконати всі ці дії. Ну справді, тримати в кожному місці спеціальну людину, яка займалася б цим професійно - не рентабельно. Але коли доручаєш це, наприклад, керівнику банківського відділення, то виникає ситуація, коли він може почати виправдовувати свої неуспіхи на професійному полі тим, що йому доводиться (він вимушений) приділяти багато уваги та часу таким господарським проблемам. Наприклад, на питання, чому кількість клієнтів відділення зростає дуже повільно, керівник може відповісти, що він провів пів дня в місцевих електричних мережах для того, щоб погодити ліміти споживання. І оппонувати йому буде дуже важко, тому що для замовника це не стандартизований процес і ніхто не розуміє, яку кількість часу він може займати.

До того ж, в Україні цей процес, і справді, не завжди простий, та ще й досить відповідальний. По-перше, крім того, щоб просто розрахуватися за вже використані енергоносії, потрібно подати до постачальника ліміти на їх споживання. А для того, щоб їх подати - спочатку їх потрібно розрахувати. Причому, існує реальна вірогідність отримання штрафів за те, що ви не вклалися в ліміт і не скоригували його своєчасно. Звісно, якщо у вас, припустимо, лише 2 приміщення - це не проблема, але якщо це буде, наприкдад, 200 приміщень – вийде вже зовсім інша історія. По-друге, час від часу потрібно займатися договірною роботою щодо подовження, переукладання договорів, повіркою лічильників і таке інше.

Тому, оцінивши всі «за» і «проти», менеджмент компанії замовника керується простою максимою «Професійний персонал - на суто професійні завдання». І звертається до фасіліті-менеджмент компаній.

Зазвичай, надання таких послуг можна поділити на такі напрямки:

Робота з рахунками

  • зняти показники лічильників
  • отримати рахунки за комунальні послуги
  • оплатити рахунки (відсканувати і відправити замовнику на оплату)

Робота з договорами

  • укласти/переукласти/подовжити договори з комунальними підприємствами та енергопостачаючими організаціями
  • розрахунок, надання, зміна лімітів споживанння енергоносіїв
  • формування аналітичних звітів для замовника

Є такі роботи, які потрібно проводити в «полі» і такі роботи які потрібно проводити в офісі. В «полі» - це відносно підрядника, який виконує ці роботи:

  • зняти показники лічильників - зазвичай ці роботи краще виконувати за допомогою співробітників замовника, бо це не складний процес і він не потребує зосередженості чи багато часу;
  • отримати рахунки за комунальні послуги.

Для того, щоб знизити вартість надання послуг, доцільно обов’язок передачі показників лічильників покласти на персонал замовника. Мова йде про ті приміщення, де немає автоматичної передачі даних лічильників. Всі інші обов’язки в рамках цього процесу може ефективно виконувати підрядник, до того ж, відповідальність в нього буде реальною, тому що з власного співробітника отримати компенсацію за якийсь нанесений ним збиток (якщо це не є банальна крадіжка) - неможливо.

Вартіть послуг ФМ-компанії щодо керування комунальними рахунками не дуже відрізняється від вартості у випадку, коли ці задачі виконуються власним персоналом. Тільки при залученні підрядника ризики отримання не коректної інформації суттєво скорочуються, бо в будь-яку хвилину можна перевірити поточний стан справ, а звіт по виконаним роботам надається кожного місяця, у встановленому порядку. Причому, достовірність і коректність наданої інформації гарантується, оскільки якість такої інформації перевіряється за допомогою спеціальних алгоритмів, виключаючи помилки за рахунок людського фактору. А ще – власний персонал у такому випадку займається своєю безпосередньою роботою, не відволікаючись на непрофільні задачі.

Дмитро Пасічник
засновник групи компаній «Техпідтримка»

КонтактиЗавжди раді Вашим питанням

Ваше ім'я(*)
Будь ласка, вкажіть ім'я

Телефон(*)
Будь ласка, вкажіть вірний телефон

E-mail(*)
Будь ласка, вкажіть вірний email

Повідомлення
Введен недействительный тип данных

(*)
   ОновитиВведен недействительный тип данных