Наша компанія вже 10 років професійно займється технічним обслуговуванням нерухомості бізнесів, які, в більшості своїй, мають в розпорядженні невеликі комерційні приміщення. У власників таких приміщень є чітка потреба у залученому технічному персоналі з дуже прозаїчної причини. Їм вкрай не вигідно тримати на такому маленькому об’єкті технічний персонал, а потреба у виконанні тих чи інших робіт є постійно.

Що стосується приміщень з великою площею, таких як торгівельні центри, гіпермаркети тощо, то для них потреба в залученні ФМ-компанії не очевидна. Тут існує декілька причин:

  1. Великий обсяг приміщень (і тому велике господарство) потребують (і реально виправдовують) постійну присутність технічного персоналу. Я маю на увазі, що тут вже, на відміну від малих приміщень, економічно доцільно тримати одного працівника, для якого і справді постійно є якась робота.
  2. Значний об’єм інженерних мереж (вентиляція, велика кількість кондиціонерів, підстанції тощо) роблять ці об’єкти цікавими для великих профільних компаній на кшалт вентиляційних. Звісно, вони не займаються професійно обслуговуванням, але в них є людський ресурс у вигляді штату монтажників, який вони час від часу можуть направити на обслуговування обладнання.
  3. Висока залежність прийняття рішень від бажання конкретного директора конкретного об’єкту. А вони, зазвичай, розцінюють централізацію якихось робіт, як наступ на свої повноваження, тому з їхнього боку, частіше за все, чиниться опір будь-яким ініціативам, які змінюють звичний стан справ.

Але у системи, яка склалася, є відчутні недоліки і вони роками нікуди не діваються:

  1. Ніхто не веде ніякого обліку того, що виконується. Тобто KPI своїх працівників не зрозумілий, бо ніхто не знає і не обчислює, скільки роботи вони виконують. А, як відомо, коли немає обліку, ефективності зазвичай теж немає;
  2. Коли мова йде про техніків, які мають постійно знаходитись на об’єкті, то складається ситуація, коли потрібно тримати в штаті більше таких техніків, ніж реально потрібно. Так відбувається тому, що ця категорія персоналу не є стабільною. Тобто для того, щоб бути впевненим, що постійно на об’єкті буде хоча б один технік, виявляється, що потрібно тримати в зміні 2, а то і 3 техніка на випадок звільнення, хвороби або відпустки;
  3. Суттєва частина робіт є специфічною, тому багато чого власні штатні техніки виконувати не можуть, оскільки не мають потрібних навичок. Таким чином, все одно, для виконання багатьох видів робіт приходиться наймати підрядників;
  4. Великі підрядники, які зазвичай – монтажники, але на практиці по традиції займаються ТО обладнання (бо до них звертаються, як до установників в минулому), не розглядають цей напрямок як свій бізнес. Вони постійно шукають нові замовлення на монтаж і пріоритет у них – звісно, монтаж, а не обслуговування, тому часто є проблема з дисципліною виконання замовлень;
  5. Прямі відносини з великими підрядниками на рівні об’єктів в поєднанні з фактичною відсутністю будь-якого іншого контролю за повнотою та якістю наданих послуг можуть не найкращим чином впливати на якість обслуговування в рамках такої схеми співпраці.

Але зазвичай у директорів таких великих об’єктів питання технічного сервісу знаходиться на останньому місці в розкладі, тому що перші строки займають комерційні проблеми.

Однак, навіть в такій консервативній ситуаціі науково-технічний прогрес дозволяє знизити витрати та покращити технічний стан великих комерційних об’ктів. І ми розуміємо, як це зробити.

Перший крок - Документація всіх інцидентів і процесів

Розроблений нами мобільний додаток дозволяє нашим Клієнтам легко подавати замовлення щодо технічного обслуговування об’єкту за допомогою смартфону. Окрім очевидних переваг такої організації роботи вже на етапі подачі завдань, це - зручний інструмент контролю з боку відповідальних менеджерів замовника. Тепер вони за хвилину можуть зрозуміти, виконані чи не виконані ті замовлення, які вони подали.

Другий крок - Гнучкість штатної чисельності

У нас є можливість забезпечити знаходження на об’єкті такої кількості технічного персоналу, яка реально потрібна для того, щоб оперативно виконувати всі фактично наявні замовлення. Якщо хтось із власного персоналу замовника, наприклад, хворіє, а при цьому необхідно забезпечити виконання конкретної роботи - ми за потреби маємо можливість оперативно перенаправити туди додатковий персонал в потрібній кількості (впродовж двох годин). Це позбавить замовників від необхідності тримати власний персонал про «всяк випадок».

Третій крок - Звітність

Ми маємо можливість надавати звітність у дуже зручній та гнучкій формі: по вартості обслуговування, вартості виконання замовлень і таке інше. Вартість кожної роботи абсолютно прозора.

Четвертий крок - Матеріали та інструменти

Немає потреби закуповувати інструменти та слідкувати за їхнім станом і цільовим використанням. Немає потреби купувати матеріали та зберігати залишки.

Слідування всім цим пунктам дозволить вивести обслуговування великих торгових об’єктів, на зразок ТЦ, на новий рівень щодо співвідношення витрат та якості такого технічного обслуговування. І перші керівники, які здатні зробити крок в цей бік, мають реальну можливість підвищити ефективність керування технічним станом своєї нерухомості. А оптимізація таких процесів, маючи наслідком ще й економію (нехай і тільки в одній площині), здатна надати відчутних конкурентних переваг у веденні бізнесу.

Дмитро Пасічник
засновник групи компаній «Техпідтримка»

КонтактиЗавжди раді Вашим питанням

Ваше ім'я(*)
Будь ласка, вкажіть ім'я

Телефон(*)
Будь ласка, вкажіть вірний телефон

E-mail(*)
Будь ласка, вкажіть вірний email

Повідомлення
Введен недействительный тип данных

(*)
   ОновитиВведен недействительный тип данных