За всі роки роботи ми виділили для себе 4 типи сервісних компаній, з якими ви познайомитеся, коли почнете вибирати партнера для обслуговування власної мережі. Зрозуміло, це суб'єктивний розподіл, а на практиці складно зустріти компанію, яка на всі 100% належит

За всі роки роботи ми виділили для себе 4 типи сервісних компаній, з якими ви познайомитеся, коли почнете вибирати партнера для обслуговування власної мережі. Зрозуміло, це суб'єктивний розподіл, а на практиці складно зустріти компанію, яка на всі 100% належить до однієї категорії. Проте, за кількістю тих чи інших ознак її можна буде віднести до одного з чотирьох типів.

За всі роки роботи ми виділили для себе 4 типи сервісних компаній, з якими ви познайомитеся, коли почнете вибирати партнера для обслуговування власної мережі. Зрозуміло, це суб'єктивний розподіл, а на практиці складно зустріти компанію, яка на всі 100% належить до однієї категорії. Проте, за кількістю тих чи інших ознак її можна буде віднести до одного з чотирьох типів. Думаємо, що при виборі підрядника така інформація може бути корисною.

Досвідчені спеціалісти.

Як правило, у таких компаніях збирається кілька й справді тямущих фахівців, професіоналів з високим рівнем особистої організації (зараз би таку команду назвали «зірковою»), на яких усе тримається. Вони й справді досвідчені, і справді зірки у своїй сфері. Тому саме особисті якості цих людей є основою всього.

Характерні риси:

  • хороша репутація компанії;
  • сайт, найчастіше вже досить застарілого дизайну, тому що давно не використовується як інструмент залучення. Клієнти самі приходять за рекомендаціями інших;
  • досконально розуміються на технічних нюансах, причому на рівні перших осіб;
  • поки всі члени команди у робочому процесі - все працює найкращим чином. Варто хоч одному з цього процесу випасти - негайно починаються проблеми;
  • знають собі ціну, бо знають свої сильні сторони;
  • не демпінгують на тендерах;
  • не посягають на нові території, давно визначилися зі своїм місцем на ринку та зберігають свій сектор. Мають вагу у вузьких колах.

Хвацькі хлопці.

Як правило, це навіть не компанія, а по суті, одна особа, може з буквально парою помічників. Такі хлопці у предметі глибоко не розуміються. Рішень, що дозволяють масштабуватись, не мають. Проте мають пекуче бажання «влізти у бізнес». Причому, перед тим, як у нього «влазити», вони навіть не намагаються зрозуміти, як відбувається робота. Їхній девіз: «вв'яжемося, а там видно буде».

Характерні риси:

  • мало у чому розбираються, але дуже рвуться працювати;
  • ні профільного сайту, ні серйозних рекомендацій немає;
  • на тендерах зазвичай дають найнижчі ціни;
  • якщо тендер вдається виграти, намагаються переманити персонал у галузевих гравців, щоб з його допомогою впоратися із завданням;
  • якщо щось йде не так, як вони собі уявляли, швидко «зливаються», не виконуючи контрактних зобов'язань;
  • ніякої експертності й близько немає.

Кон'юнктурники.

Зазвичай найпоширеніший в нашій країні тип компанії: мають деякі преференції від замовника. Від єдиного власника з бізнесом замовника до кумівства з топ-менеджером, службою безпеки й іншої корупції.

На практиці тип бізнесу, яким займається така компанія, залежить від того, які послуги/товари необхідні компанії, де є «кумівство». Потрібне паливо? Продаватимуть паливо. Потрібні послуги з обслуговування приміщень? Будуть вам послуги!

Характерні риси:

  • найчастіше їхнього сайту ви не знайдете, а якщо і знайдете, то з нього мало що буде зрозуміло;
  • за всіма показниками ці компанії – «середнячки», вони не рвуться на перші місця і не прагнуть підвищувати ціни – і так «виїдуть» коштом непрямих інструментів;
  • часто займаються декількома напрямками, за якими замовник, виявляється, той самий;
  • забезпечують якість чітко такого рівня, щоб не було гострого невдоволення. Це той тип компаній, які роблять не те що у договорі, а те що можуть перевірити – адже вони точно знають, що саме перевіряють.

Системна компанія.

Під системною компанією ми маємо на увазі ту, котра має свою систему праці. Тобто робота будується не на високій експертності когось із перших осіб, та не на особистих якостях керівника. Надійна система будується на досконально опрацьованих інструкціях, чітких алгоритмах та відточених процесах. «Суперсилою» керівництва в таких компаніях є саме організація такої системи роботи, щоб отримати необхідний рівень якості на виході. Ключова відмінність такої компанії від попередніх – масштабованість.

Характерні риси:

  • впізнаваність бренду та наявність репутації в одному конкретному напрямі діяльності;
  • не сайт, а, найчастіше, простий і зрозумілий лендинг із ключовою інформацією;
  • власний штатний персонал у достатній кількості;
  • наявність регіональних представництв скрізь, де заявляється представленість;
  • наявність програмного забезпечення для організації та контролю за виконанням робіт.

І хоча однозначний збіг за всіма ознаками, що лежать на поверхні, ви навряд чи зустрінете, думаємо, що наше «типування компаній» допоможе зрозуміти, на що є сенс звернути особливу увагу.

Дмитро Пасічник
засновник групи компаній «Техпідтримка»
300